viernes, 14 de agosto de 2020

Bitacora de escucha

ATLANTIC MEDIUM WAVE RADIO LOGS
Logged: Wednesday / Thursday evenings , August 12 - 13, 2020
Receiving Location: Carbonear, Newfoundland and Labrador
__________________________________________________________
531 khz - ALGERIA - Jil FM , F'Kirina w/ Arabic talk, song vocals, ID // 549 khz
549 khz - ALGERIA - Jil FM, Sidi Hamadouche w/ Arabic talk by man , song vocals , ID // 531 khz
558 khz - SPAIN - RNE Radio 5, various w/ Spanish by man, promos, music short, ID
576 khz - ALGERIA - Chaine 1, Kenadsa w/ Arabic talk , chants (mix w/ Spain)
585 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional Madrid w / man in Spanish, ID
603 khz - SPAIN - RNE Radio 5 various w/ woman in Spanish , ID
612 khz - MOROCCO - SNRT Al Idaâ Al-Watania Meknès w/ Arabic talk by man, song vocals (mix w/ Spain)
621 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - Radio Nacional w/ man in Spanish, promos, ID // 684 khz
657 khz - SPAIN - RNE Radio 5 , Madrid w/ man in Spanish, promos, ID, music short // 603, 684 khz
666 khz - PORTUGAL - Antena 1, various w/ Portuguese talk , jazz instrumental, ID // 720 khz
684 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana , Sevilla w/ woman and man in Spanish, promos, ID (Strong signal)
693 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5 , various w/ BBC 5 Live ID, talk about Trini Lopez // 909 khz (Good signal)
702 khz - ALGERIA - Radio Coran, Laghouat w/ chants, Arabic talk
720 khz - CANARY ISLANDS - RNE Radio 5 Tenerife w/ news by woman in Spanish, ID // 684 khz
720 khz - PORTUGAL - Antena 1, various w/ Portuguese talk , jazz instrumental, ID // 666 khz
747 khz - SPAIN - RNE Radio 5, Cadiz w/ man in Spanish // 684 khz
765 khz - IRAN - IRIB World Service , Chah Bahar w/ Arabic talk, chants
774 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional, various w/ woman in Spanish , ID, promos
774 khz - EGYPT - ERTU Al-Sharq al-Awsat, Abis w/ Arabic talk,chants , (over Spain)
783 khz - SYRIA - SRTV 1 Dimashk , Tartus w/ Arabic talk , mention of Syrie, song vocals
792 khz - SPAIN - SER Radio Sevilla w/ man in Spanish, Cadena SER ID, promos
810 khz - SPAIN - SER Radio Madrid, Madrid w/ man in Spanish, ID, promos
810 khz - NORTH MACEDONIA - Makedonsko Radio 1, Ovce Pole w/ Macedonian talk , song vocals , ID
819 khz - EGYPT - ERTU Al-Barnameg al-Aam, Batrah w/ Quranic chants, Arabic talk
828 khz - AZORES - Antena 1 Açores, Monte das Cruzes w/ Portuguese talk by man, ID , song vocals
837 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - COPE Radio , various w/ two menn in Spanish , promos, COPE ID (Strong)
855 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana w/ man in Spanish , promos , ID (Strong)
864 khz - EGYPT - ERTU Al-Quran al-Karim, Santah w/ Arabic talk by man , chants (Good signal)
882 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio Wales, various w/BBC mentions, ID, Rock music show
882 khz - SPAIN - COPE Radio , various w/ man in Spanish, COPE ID // 999 khz (mix w/ BBC)
891 khz - ALGERIA - Chaine 1 w/ man in Arabic, song vocals (Very Strong)
900 khz - ITALY - RAI Radio 1 Lombardia, Milan-Siziano w/ Italian talk , song vocals, RAI ID (mix w/ Spain)
900 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ Spanish teletalk, COPE ID (mix w/ Italy)
909 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5, various w/ talk , BBC 5 Live ID , // 693 khz (Strong signal)
909 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, various w/ Romanian song vocals , talk // 1179 khz (heard under BBC)
954 khz - SPAIN - Onda Cero Radio, Madrid w/ man and woman in Spanish , promos, Onda Cero ID
963 khz - TUNISIA - RTT R.Tunis Chaîne Int. Tunis Djedeida w/ song vocals, French talk by man
972 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional , various w/ ID "Radio Nacional Espana" , man in Spanish, promos
981 khz - ALGERIA - Chaine 2, Ouled Fayet w/ man in Tamazight language , song vocals ( Strong signal)
990 khz - SPAIN - SER Radio various w/ man in Spanish, Cadena SER ID (under CBY Cornerbrook, NL)
999 khz - SPAIN - COPE Radio Madrid w/ man in Spanish , promos, COPE ID (Strong signal)
999 khz - SAUDI ARABIA -SBA Al-Quran al-Karim, Duba w/ Quranic chants (signal mixing w/ Spain)
1026 khz - IRAN - IRIB Radio Tabriz , Azarshahr w/ Farsi talk by man, chants (Signal mixing with Spain)
1026 khz - SPAIN - SER Radio , various w/ man in Spanish, promos, Cadena SER ID // 1044 khz
1035 khz - UNITED KINGDOM - Lyca Dilse Radio 1035 w/ South Asian music, talk
1044 khz - SPAIN - SER Radio San Sebastian w/ ID , Spanish talk by two women , promos (Strong signal)
1053 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio various w/ talk about movies and cinemas, promos, ads , ID, // 1089 khz
1071 khz - SAUDI ARABIA - SBA Radio Riyadh , Bisha w/ Arabic talk by two men
1080 khz - SPAIN - SER Radio w/ woman in Spanish , Cadena SER ID, promos , (Strong)
1089 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio various w/ call in by woman , promos, ads , ID, // 1053 khz
1098 khz - SPAIN - RNE Radio 5 w/ Spanish talk by woman , ID
1107 khz - SPAIN - Radio Nacional, various w/ man and woman in Spanish , ID // 1152 khz
1134 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ two men in Spanish, COPE ID
1152 khz - SPAIN - RNE 5 Radio Nacional , various w/ Spanish talk by man, ID
1161 khz - ALGERIA - Radio Tamanrasset, In Salah w/ Arabic talk by man
1170 khz - UNITED ARAB EMIRATES -Sawt Al-Joumhouria, Voice of the Republic, Al-Dhabbaya w/ song vocals , Arabic talk, ID
1179 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, Bacau-Galbeni w/ Romanian talk, ID, song vocals (mixing w/ SER Spain/Canaries)
1179 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - SER Radio w/ man in Spanish, Cadena SER ID (mixing w/ Romania)
1215 khz - UNITED KINGDOM - Absolute Radio , various w/ song vocals , promos, ads (mix w/ Spain)
1296 khz - SPAIN - COPE Radio, Valencia w/ Spanish talk by man , ID
1314 khz - SPAIN - Radio Nacional w/ man in Spanish , ID
1341 khz - NORTHERN IRELAND - BBC Radio Ulster w/ talk by woman, promos , BBC Ulster ID
1377 khz - TANZANIA - Radio Free Africa , Mwanza w/ African music and talk , ID
1413 khz - SPAIN - Radio Nacional Espana 5, various w/ woman w/ news in Spanish , ID, promos
1422 khz - ALGERIA - Radio Coran , Ouled Fayet w/ chants , Arabic talk
1458 khz - GIBRALTAR - Radio Gibraltar Plus, Maida Vale w/ song by Chicago , " Radio Gibraltar Plus" ID by woman
1521 khz - SAUDI ARABIA - SBA Radio Riyadh, Duba w/ man in Arabic talk, music
1530 khz - SAO TOME - Voice of America relay , Pinheira w/ "Yankee Doodle" interval signal sign on , VOA News
1530 khz - ROMANIA - SRR Radio România Actualitati, Radau/Mihaileni w/ Romanian song vocals and talk, ID // 1179 khz
1575 khz - SPAIN - SER Radio Cordoba w/ news in Spanish by man, Cadena SER ID
1584 khz - SPAIN - SER various w/ man in Spanish, Cadena SER ID // 1044 khz
_________________________________________________
Receiver:
ICOM R-75 w/ 600 foot/ 183 metre unterminated beverage antenna to South East @ 135 Degrees
_________________________________________
Allen Willie VOPC1AA
Carbonear, Newfoundland and Labrador , Canada
47'44"15N 53'11"46W
Grid Square GN37JR

No hay comentarios: