martes, 16 de junio de 2020

Bitacora de escucha

TRANS - ATLANTIC MEDIUM WAVE RADIO LOGS
___________________________________________________
531 khz - ALGERIA - Jil FM , F'Kirina w/ Arabic talk, song vocals, ID // 549 khz
549 khz - ALGERIA - Jil FM, Sidi Hamadouche w/ Arabic talk, song vocals , ID // 531 khz
558 khz - SPAIN - RNE Radio 5, various w/ Spanish by woman and man, promos, ID (Very strong) // 531 khz
576 khz - ALGERIA - Chaine 1, Kenadsa w/ Arabic talk by man , chants (mix w/ Spain)
612 khz - MOROCCO - SNRT Al Idaâ Al-Watania Meknès w/ Arabic talk, music (over Spain)
621 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - Radio Nacional w/ Spanish talk , promos, ID by woman // 684 khz
630 khz - TUNISIA - RTT Radio Nationale , Tunis - Djedeida w/ Arabic talk and music
657 khz - SPAIN - RNE Radio 5 , Madrid w/ man in Spanish, promos, ID // 684 khz
666 khz - PORTUGAL - Antena 1, various w/ Portuguese talk, // 630, 720 khz (mixing w/ Spain)
684 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana , Sevilla w/ teletalk in Spanish, ID, promos (Strong signal)
693 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5 , various w/ BBC 5 Live ID, news // 909 khz (Good signal)
693 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional w/ Spanish talk by man , ID ( heard under BBC Radio 5)
720 khz - CANARY ISLANDS - RNE Radio 5 Tenerife w/ Radio Nacional Espana ID by man, promos // 684 khz
729 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional w/ Spanish talk by woman , promos, ID
738 khz - SPAIN - Radio Nacional Espana w/ Spanish commentary by man, ID
765 khz - IRAN - IRIB World Service , Chah Bahar w/ Arabic talk, chants
774 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional, various w/ Spanish teletalk, ID (Strong over Egypt)
774 khz - EGYPT - ERTU Al-Sharq al-Awsat, Abis w/ Arabic talk, chants , (mixing with Spain)
783 khz - SYRIA - SRTV 1 Dimashk , Tartus w/ Arabic talk by man and woman , mention of Syrie, music
792 khz - SPAIN - SER Radio Sevilla w/ woman in Spanish commentary, Cadena SER ID
810 khz - SPAIN - SER Radio Madrid, Madrid w/ man in Spanish, ID
810 khz - NORTH MACEDONIA - Makedonsko Radio 1, Ovce Pole w/ Macedonian talk and music , ID (mixing w/ Spain)
819 khz - EGYPT - ERTU Al-Barnameg al-Aam, Batrah w/ Arabic talk by man, chants
828 khz - AZORES - Antena 1 Açores, Monte das Cruzes w/ song vocals, Portuguese talk by man, ID
837 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - COPE Radio , various w/ two men in Spanish , COPE ID
855 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana w/ man in Spanish , promos , ID (Strong)
855 khz - ROMANIA - SRR Radio România Actualitati, Tâncabesti w/ Romanian talk, song vocals (mixing with Spain)
864 khz - EGYPT - ERTU Al-Quran al-Karim, Santah w/ Arabic talk , chants (Good signal)
864 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional Cast. La Mancha, Socuéllamos w/ man in Spanish talk , ID // 855 khz
882 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio Wales, various w/BBC Wales ID, talk, promos (mix w/ Spain)
882 khz - SPAIN - COPE Radio , various w/ Spanish sorts commentary , COPE ID // 900, 999 khz
891 khz - ALGERIA - Chaine 1 w/ man in Arabic, music
900 khz - ITALY - RAI Radio 1 Lombardia, Milan-Siziano w/ Italian by man, song vocals, RAI ID (mix w/ Spain)
900 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ two men in Spanish, COPE ID (mix w/ Italy)
909 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5, various w/ talk, BBC 5 Live ID , // 693 khz (Strong signal)
909 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, various w/ Romanian song vocals , talk by man (heard under BBC)
909 khz - BOTSWANA - Voice of America relay w/ Yankee Doodle sign on , Voice of America ID, mention of Washington DC, into VOA news
918 khz - SPAIN - Radio Inter, various w/ Spanish talk by man, promos, ID
954 khz - SPAIN - Onda Cero Radio, Madrid w/ two men in Spanish , promos, Onda Cero ID (Strong signal)
963 khz - TUNISIA - RTT R.Tunis Chaîne Int. Tunis Djedeida w/ song vocal " I Will Survive" , French talk
972 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional , various w/ man in Spanish, ID
981 khz - ALGERIA - Chaine 2, Ouled Fayet w/ Tamazight language, song vocals
990 khz - SPAIN - SER Radio various w/ Spanish teletalk by man and woman (under CBY Cornerbrook, NL)
999 khz - SPAIN - COPE Radio Madrid w/ Spanish talk, mention of Barcelona , promos, COPE ID (Strong signal)
999 khz - SAUDI ARABIA -SBA Al-Quran al-Karim, Duba w/ Quranic chants (signal mixing w/ Spain)
1008 khz - SPAIN - SER Radio, various w/ man in Spanish, Cadena SER ID
1026 khz - IRAN - IRIB Radio Tabriz , Azarshahr w/ Farsi talk by man, chants (Signal mixing with Spain)
1026 khz - SPAIN - SER Radio, various w/ man and woman in Spanish , Cadena SER ID
1044 khz - SPAIN - SER Radio San Sebastian w/ ID , two men in Spanish, promos (Strong signal)
1053 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio various w/ Football talk, promos, ads , ID, // 1089 khz
1053 khz - SPAIN - COPE Zaragoza w/ man in Spanish // 999 khz (over Talksport UK)
1080 khz - SPAIN - SER Radio w/ man in Spanish, Cadena SER ID, promos (Strong signal) // 1044 khz
1089 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio various w/ talk, promos, ads , ID, // 1053 khz
1089 khz - ALGERIA - Radio Adrar, Adrar w/ Arabic talk by man and woman, music (mix w/ Talksport UK )
1098 khz - SPAIN - RNE Radio 5 w/ Spanish teletalk by two men , ID
1107 khz - SPAIN - Radio Nacional, various w/ Spanish talk by man , promos, ID // 1152 khz
1116 khz - SPAIN - SER Radio Santander w/ Spanish talk . Cadena SER ID
1125 khz - SPAIN - Radio Nacional, various w/ Spanish by woman, ID
1134 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ man in Spanish, promos, COPE ID
1152 khz - SPAIN - RNE 5 Radio Nacional , various w/ Spanish by man, ID
1179 khz - SPAIN/CANARY ISLANDS - SER Radio w/ man in Spanish, Cadena SER ID (mixing w/ Romania)
1179 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, Bacau-Galbeni w/ talk in Romanian , song vocals, ID (mix w/ SER Spain/Canaries)
1215 khz- UNITED KINGDOM - Absolute Radio , various w/ song vocals , ID, promos, ads
1215 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ Spanish talk , promos (mixing w/ Absolute Radio )
1224 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ Spanish talk, COPE ID
1260 khz - SPAIN - SER Radio, various w/ Spanish talk by man , Cadena SER ID
1296 khz - SPAIN - COPE Radio, Valencia w/ Spanish talk by man, ID
1377 khz - TANZANIA - Radio Free Africa , Mwanza w/ African talk and music, ID
1413 khz - SPAIN - Radio Nacional Espana 5, various w/ Spanish teletalk by two men , ID. promos
1413 khz - MOLDOVA - Vesti FM via Grigoriopol / Maiac w/ ID, Russian talk by man, music (mix w/ Spain)
1422 khz - ALGERIA - Radio Coran, Ouled Fayet w/ Arabic talk, chants
1458 khz - GIBRALTAR - Radio Gibraltar Plus, Maida Vale w/ song vocals , ID by woman, " Radio Gibraltar Plus"
1593 khz - FRANCE - Bretagne 5 w/ French talk and song vocals, ID
_________________________________________________
Receiver:
ICOM R-75 w/ 600 foot/ 183 metre 14 gauge insulated random copper wire to South East @ 135 Degrees
_________________________________________
Allen Willie VOPC1AA
Carbonear, Newfoundland and Labrador , Canada
47'44"15N 53'11"46W
Grid Square GN37JR

No hay comentarios: