lunes, 19 de abril de 2021

Bitacora de escucha

 MEDIUM WAVE (AM) RADIO LOGS

__________________________________
SUNDAY EVENING, APRIL 18, 2021
8:00 PM - 10:00 PM Newfoundland Time ( 22:30 UTC - 00:30 UTC)
Receiving Location: Carbonear, Newfoundland and Labrador, CANADA
*** A higher noise level this evening across the higher end of the dial here resulting in a lack of signals audible there ***
___________________
531 khz - ALGERIA - Radio Algerie Internationale , F'Kirina w/ Arabic talk by woman // 891 khz
549 khz - ALGERIA - Jil FM, Sidi Hamadouche w/ Arabic talk by man, Jil FM ID, song vocals
558 khz - IRAN - IRIB Radio Iran, Tehran w/ Farsi talk, chants (mixing with Spain)
576 khz - ALGERIA - Radio Bechar, Kenadsa w/ news in Arabic by man
612 khz - MOROCCO - SNRT Al Idaâ Al-Watania Meknès w/ Arabic talk by man , song vocals (mixing with Spain)
657 khz - SPAIN - RNE Radio 5 , Madrid w/ two men in Spanish, promos, ID // 684 khz
666 khz - PORTUGAL - Antena 1 , various w/ woman in Portuguese (mix w/ Spain ) // 720 khz
684 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana , Sevilla w/ two women in Spanish, promos, Radio Nacional Espana ID (Strong signal)
693 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5, various w/ BBC 5 Live ID , political talk about UAE , promos // 909 khz
720 khz - CANARY ISLANDS - RNE Radio 5 Tenerife w/ Radio Nacional Espana ID, two men in Spanish (mix w/ Portugal) // 603, 693 khz
720 khz - PORTUGAL - Antena 1 , various w/ Portuguese talk , song vocals // 666 khz
747 khz - SPAIN - RNE Radio 5, Cadiz w/ man in Spanish // 684 khz
765 khz - IRAN - IRIB World Service , Chah Bahar w/ Arabic talk, chants (mixing w/ Saudi Arabia)
765 khz - SAUDI ARABIA - SBA Al-Quran al-Karim , various w/ Arabic talk, chants (mixing with Iran)
774 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional, various w/ Spanish talk by man , ID // 855 khz (Strong signal)
774 khz - EGYPT - ERTU Al-Sharq al-Awsat, Abis w/ Arabic talk, chants, ( signal under Spain)
792 khz - SPAIN - SER Radio Sevilla w/ man in Spanish commentary, Cadena SER ID, promos
810 khz - SPAIN - SER Radio Madrid, Madrid w/ man in Spanish, promos , ID (mix w/ North Macedonia)
810 khz - NORTH MACEDONIA - MR Sat Makedonsko Radio 1, Ovce Pole w/ Macedonian talk and song vocals , ID (mixing w/ Spain)
819 khz - EGYPT - ERTU Al-Barnameg al-Aam, Batrah w/ Quranic chants, Arabic talk
828 khz - AZORES - Antena 1 Açores, Monte das Cruzes w/ man in Portuguese , song vocals , ID
837 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - COPE Radio , various w/ two men in Spanish talk , promos, COPE ID
855 khz - SPAIN - Radio Nacional de Espana w/ woman in Spanish , ID, promos, ads (Strong signal)
855 khz - ROMANIA - SRR Radio România Actualitati, Tâncabesti w/ Romanian talk, song vocals (mixing with Spain)
864 khz - EGYPT - ERTU Al-Quran al-Karim, Santah w/ Quranic chants , Arabic talk (signal mix w/ Spain)
873 khz - SPAIN - SER Radio , various w/ Cadena SER ID, man in Spanish
882 khz - SPAIN - COPE Radio , various w/ Spanish talk , COPE ID // 900, 999 khz
891 khz - ALGERIA - Radio Algerienne International , Ouled Fayet w/ Arabic talk by woman, song vocals // 531 khz )
900 khz - ITALY - RAI Radio 1 Lombardia, Milan-Siziano w/ man in Italian , promos, song vocals, RAI ID (mix w/ Spain)
900 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ man in Spanish , promos, COPE ID (mix w/ Italy)
909 khz - UNITED KINGDOM - BBC Radio 5, various w/ political talk about UAE , promos, BBC 5 Live ID // 693 khz
909 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, various w/ song vocals , talk, ID ( heard under BBC)
918 khz - SPAIN - Radio Inter, various w/ Spanish talk by man , mention Espana, ID
954 khz - SPAIN - Onda Cero Radio, Madrid w/ man in Spanish , Onda Cero ID , promos
963 khz - TUNISIA - RTT R.Tunis Chaîne Int. Tunis Djedeida w/ song vocals, French talk
972 khz - SPAIN - RNE Radio Nacional , various w/ Spanish talk by man , ID
981 khz - ALGERIA - Chaine 2, Ouled Fayet w/ man in Tamazight language, song vocal (Strong signal)
999 khz - SPAIN - COPE Radio Madrid w/ man in Spanish , promos, ID "COPE Madrid" (Strong signal)
1044 khz - SPAIN - SER Radio San Sebastian w/ ID , man in Spanish , promos (Strong signal)
1053 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio, various w/ talk , ID , promos // 1089 khz
1080 khz - SPAIN - SER Radio , various w/ woman in Spanish , Cadena SER ID (Strong) // 1026, 1044 khz
1089 khz - UNITED KINGDOM - Talksport Radio, various w/ ID, ads, promos, talk // 1053 khz
1089 khz - ALGERIA - Radio Adrar, Adrar w/ Arabic talk and song vocals (Signal under Talksport UK)
1152 khz - SPAIN - RNE 5 Radio Nacional , various w/ Spanish by man, Radio Nacional ID // 1107 khz
1170 khz - UNITED ARAB EMIRATES -Sawt Al-Joumhouria, Voice of the Republic, Al-Dhabbaya w/ music, Arabic talk, ID
1179 khz - SPAIN / CANARY ISLANDS - SER Radio w/ man in Spanish, Cadena SER ID (mixing w/ Romania)
1179 khz - ROMANIA - Romania Actualitati, Bacau-Galbeni w/ woman in Romanian, song vocals, ID (mixing w/ SER Spain/Canaries)
1215 khz - UNITED KINGDOM - Absolute Radio , various w/ song vocals , ads, promos, ID
1269 khz - SPAIN - COPE Radio, various w/ man in Spanish, promos, COPE ID
1341 khz - NORTHERN IRELAND - BBC Radio Ulster w/ talk by man, BBC Ulster ID, promos
1413 khz - SPAIN - Radio Nacional Espana 5, various w/ man in Spanish , ID, promos
1458 khz - GIBRALTAR - Radio Gibraltar Plus, Maida Vale w/ song vocals , ID
_____________________________________
Receiver:
ICOM R-75 w/ 600 foot/ 183 meter unterminated beverage antenna to South East @ 135 Degrees
_________________________________________
Allen Willie VOPC1AA
Carbonear, Newfoundland and Labrador, Canada
47'44"15N 53'11"46W
Grid Square GN37JR

No hay comentarios: